För mäklare

I årsavgiften ingår

• Vatten, värme, samt bredband 1Gbit/s med trådlös router och lån av en TV hub, telefoni och Digital-TV via Tele2. I detta ingår även TV-utbud via appen Mitt Tele2.
  • Stor gemensam tvättstuga men 4 tvättmaskiner, en grovtvättmaskin, 3 torkskåp, 3 torktumlare och 2 manglar finns och kan bokas digitalt via Aptus Home.
  • Cykelförråd
  • Alla boende i föreningen har tillgång till ett förråd utanför lägenheten.

Fastigheten

Fastighetens byggår är 1981 och omfattar 135 lägenheter, varav 19 st är hyresrätter (2023-12-31). Föreningen har även flera lokaler i fastigheten samt i kvartersgården.
Föreningen har även ett garage med 78 platser för bil och två MC platser, 5 parkeringsplatser utomhus och en besöksparkering.

Tomträtt

Föreningen hyr marken med s.k. tomträtt. Nuvarande avtal sträcker sig till 2030-03-31.

Gemensamma utrymmen

• Cykelförråd
  • Tvättstuga och samlingslokal som kan bokas via Aptus Home.
  • Träfflokalen: en samlings/festlokal för alla som bor på Hagtornsgården till fester och möten
  • Välskött gård med möjlighet till avkoppling och grillning
  • Stor lekplats

Försäkring

Medlem betalar själv bostadsrättstillägg.

Överlåtelseavgift

Överlåtelseavgiften är 2,50 % av basbeloppet och betalas av köparen.

Pantsättning

Handläggningen av pantsättning sköts av föreningens ekonomiska förvaltare, HSB Stockholm. Föreningen tar ut en pantsättningsavgift på högst 1 % av gällande basbelopp för administration och registerhållning. Debiteras per lånehandling

Andelstal

Kontakta föreningens ekonomiskt förvaltare HSB Stockholm för information om andelstal för aktuell lägenhet.

Köpehandlingarna

Skickas till föreningens ekonomisk förvaltare HSB Stockholm, 112 84 Stockholm.

Övrigt

Föreningen accepterar inte juridisk person som ägare. Vid delat ägande ska minsta andelen utgöra 10%.

Vid avflyttning ska säljare överlämna TV-box, router, fjärrkontroll och tre aptusbrickor till köparen då utrustningen tillhör lägenheten.

Övriga frågor besvaras av styrelsen  styrelsen@hagtornsgarden.info